اجاره سند برای سرمایه آزاد

آیا می دانید چگونه می توان از سند اجاره ای برای سرمایه آزاد و دریافت وام استفاده نمود؟ و یا این که چه نکاتی را باید هنگام توافق برای اجاره سند مدنظر قرار داد؟

ما در این متن قصد داریم شما را با سندهای اجاره ای آشنا نموده و به چند سوال مرتبط با مباحث مالی و قانونی اجاره سند پاسخ دهیم.

اجاره سند برای سرمایه آزاد

دلیل نیاز به سند اجاره ای برای سرمایه آزاد چیست؟

با توجه به این که قیمت املاک و مستغلات در بسیاری از نقاط کشور و به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار بالا است، بسیاری از مردم زمین، خانه و ملک دیگری ندارند که سند آن به اسم خودشان باشد.

برای همین در حال حاضر (به خصوص در شهرهای بزرگ)، درصد بالایی از مردم در خانه های اجاره ای زندگی می کنند، یا این که خانه آن ها سند ندارد و قولنامه ای می باشد.

این افراد ممکن است برای دریافت وام، سرمایه آزاد و یا برای وثیقه نیاز به یک سند داشته باشند. اما به دلیل این که هیچ گونه ملکی به نام آن ها به ثبت نرسیده است، به راحتی امکان فراهم نمودن وثیقه مورد نیاز را نداشته باشند.

در صورتی که شما هم با این مشکل روبرو شده اید، به طور حتم برای حل این مشکل کمک خواستن از کسانی است که دارای سند مالکیت ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نام خود می باشند راهگشا خواهد بود.

با این کار ضمن استفاده از سند دیگران و حل مشکل خود، در قبال استفاده از سند مبلغی را با توجه به توافق صورت گرفته پرداخت خواهید نمود.

کاربردهای سند اجاره ای چیست؟

در سال های اخیر استفاده از سند اجاره ای برای برون رفت از بسیاری از مشکلات مالی و حقوقی به عنوان روشی شناخته شده در جامعه جا افتاده است و کاربردهای متعددی را می توان برای سندهای اجاره ای ذکر نمود.

به گونه ای که از محاکم قضایی گرفته تا بانک ها (و سایر موقعیت هایی که نیاز به گرو گذاشتن وثیقه می باشد)، می توان از اجاره سند برای رفع مشکلات خود استفاده نمود.

برای مثال شما می توانید از سند اجاره ای برای سرمایه آزاد و دریافت وام استفاده کنید. یا این که از آن به عنوان وثیقه برای خارج کردن دوستان و نزدیکان خود از زندان استفاده نمایید.

این روش هم می تواند مشکل شما را حل کند (و در مواردی حیثیت شما را نجات دهد)، و هم برای کسی که سند را در اختیار شما قرار می دهد درآمدی به همراه داشته باشد.

چند سوال رایج در ارتباط با سند اجاره ای

استفاده از سند اجاره ای از جنبه های مختلفی قابل بحث و بررسی می باشد که مهم ترین آن ها ملاحظات قانونی و حقوقی مربوط به اجاره سند است. در کنار این مباحث، مبلغ مورد نیاز برای پرداخت در قبال استفاده از سند دیگران نیز برای بسیاری از مردم مهم است.

ما در ادامه تلاش کرده ایم به با طرح چند سوال شما را با ملاحظات مالی و قانونی بیشتر آشنا کنیم.

آیا استفاده از سند اجاره ای برای سرمایه آزاد منع قانونی دارد؟

قوانین مدنی تصریح دارند که قرار دادن مال در اختیار دیگران و دریافت پول در صورتی که برای ارتکاب جرم و یا انجام اعمال غیرقانونی نباشد جرم محسوب نمی شود.

برای همین سندهای اجاره ای در صورتی که برای انجام کارهای قانونی مانند دریافت سرمایه آزاد، دریافت وام، خارج کردن زندانی با قرار وثیقه (و کلیه اعمالی که جرم محسوب نمی شوند) مورد استفاده قرار گیرند هیچ منع و مجازاتی از نظر قانونی نخواهند داشت.

حتی در صورتی که اجاره سند بتواند به رفع مشکل دیگران کمک کند می تواند کاری پسندیده محسوب شود.

به بیان دیگر اگر کسی که سند خود را اجاره داده است حسن نیت داشته باشد، کار او نه تنها جرم نیست که کاری خداپسندانه تلقی می شود.

هزینه سند اجاره ای برای سرمایه آزاد چقدر است؟

به خوبی می دانید که اسناد مختلف دارای ارزش های متفاوتی هستند و ممکن است ارزش یک سند بسیار بیشتر از سند دیگر باشد.

به طور کلی به نظر می رسد که برای اجاره سندهای دارای ارزش بالاتر نیاز به پرداخت مبالغ بیشتری می باشد.

با این وجود همواره ارزش سند تعیین کننده مبلغ مورد نیاز برای اجاره آن نخواهد بود و فاکتورهای متعددی در تعیین مبلغ اجاره سند تاثیرگذار خواهند بود که در نهایت باید با توافق طرفین مشخص شوند.