قوانین تنظیم قرارداد سند اجاره ای چیست؟

سند مدرکی است که مالکیت را به اثبات میرساند و در برخی موارد به عنوان وثیقه از آن استفاده میکنند. در مواقعی که فرد خود سند جهت ارائه نداشته باشد میتواند از اجاره دهندگان سند مورد نیاز خود را اجاره بگیرد و برای اجاره قرداد هایی تنظیم میشود. این قراردادها نکات مهمی را باید رعایت کنند.

سند چیست؟

تنظیم سند از گذشته های بسیار دور مورد استفاده بوده است به طوری که حتی در زمان برده داری مالکیت برده ها به واسطه برگه هایی مشخص میشد که سند نام داشتند .

در صورت خرید و فروش برده ای سندی دست نویس بین خودشان تنظیم میکردند و یا در صورت فروش زمین بین مالک جدید و مالم قدیمی سندی دست نویس تنظیم میشد و از تاریخ درج شده مالکیت آن با فرد دوم محسوب میشد.

اعتبار زیاد سند فقط مخصوص گذشته نیست و امروزه نیز سندها دارای اعتبار و ارزش بالایی هستند و بسیار کاربردهای مختلفی دارند. در حال حاضر و در عصر نوین اسناد همچنان اعتبار خود را حفظ کرده اند و مردم برای انجام مبادلات کالایی و مالی خود ناگزیر به امضای اسناد مختلف هستند

سند ها به دو دسته سند رسمی و سند عادی تقسیم بندی میشوند که میتوانید برای مشاهده تفاوت های سند رسمی و عادی اینجا کلیک کنید.

سند اجاره ای

همانطور که گفتیم سندها کاربردهای زیادی دارند از جمله اینکه میتوانند به عنوان وثیقه و ضامن کاربرد داشته باشد.  در دادگاه ها، دادسراها و جهت آزادی زندانی ها از سند به عنوان وثیقه استفاده میکنند و در بانک ها جهت دریافت بانک و یا سرمایه آزاد به عنوان وثیقه و ضامن از سند ها استفاده میکنند.

سند اجاره ای راه گشای خیلی از افراد است

سند اجاره ای راه گشای خیلی از افراد است

این امری بسیار واضح و مشخص است ولی اگر شما سند نداشته باشید آیا بازهم میتوانید از این امکانات بهره ببرید؟

برخی از افراد تصور میکنند بدون داشتن سند نه میتوانند زندانی خود آزاد کنند و نه میتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند ولی کاملا در اشتباه هستند.

افرادی هستند که با اجاره دادن سندهای خود مشکلات شما را حل میکنند.

قوانین اجاره سند

اجاره یا اجاره سند یکی از متداول ترین قرار دادهایی می باشد که در کشور ایران انجام می شود. این مورد رو هم باید ذکر نمود که هر چند در قانون مدنی ایران که به عنوان قانون عام و کلی و قانون روابط موجر و مستأجر تحت عنوان قانون خاص، از مهمترین قوانینه حاکم بر قرار دادهای اجاره ای می باشند

اما بعضی از اشخاص، آگاهی و اطلاع زیادی از این قوانین ندارند و همین موضوع سب می شود تا بعضی مواقع در تنظیم و نگارش این گونه از قرار دادهای اجاره ای مثل اجاره سند و اجاره خانه با مشکل مواجه شوند.

این گونه از قرار دادهایی که در دفا‌تر اسناد رسمی کشور تنظیم، نگارش و به ثبت رسیده باشند، قرارداد رسمی تلقی می شوند.

سایر قرارداد‌های اجاره ای (اجاره سند)، از قبیل قرار دادهایی که در آژانس های معاملات املاک و با استفاده از فرم‌ های چاپ شده توسط اتحادیه تنظیم و نگارش گردند ، قرارداد های عادی محسوب می گردند.

برخی از نکات مهم در تنظیم اجاره سند

نکته اول: مدت زمان اجاره باید قید شود

نکته دوم: اجاره نامه حتما در دو نسخه تنظیم گردد

نکته سوم: امضای دو طرف معامله یعنی موجر و مستاجر همراه با دو شاهد در اجارخ نامه وجود داشته باشد.

مهمترین و کلیدی ترین موردی که می بایست در تنظیم قراردادهای اجاره مورد توجه قرار داده شود، قید نمودن مدت زمان اجاره سند ملکی مورد نظر جهت اجاره یا اجاره سند در قرارداد می باشد.

هنگام تنظیم قرارداد سند اجاره ای به نکات توجه کنید

هنگام تنظیم قرارداد سند اجاره ای به نکات توجه کنید

تعیین مقدار وجه التزام، این خسارات ها را جبران می‌نماید. علاوه بر وجود چنین شرطی در قرارداد، تخلف از شروط قرارداد را برای متخلف بسیار پرهزینه می نماید و در نتیجه درصد بروز تخلف را بسیار کاهش می‌دهد.

تخلف از بعضی از شروط قرارداد،این امکان را ایجاد می کند که برای طرف مقابل، حق فسخ ایجاد نماید. ولی اینگونه از حق فسخ، با توجه به طولانی بودن پروسه رسیدگی قضایی، در اکثر موارد جهت پیشگیری از تخلف یا جبران ضرر کافی نمی باشد.

همچنین توجه کنید که اگر هر کدام از طرفین قرارداد از جانب فردی دیگر و به عنوان وکیل او قرارداد را امضا نماید می بایست حتماً وکالت نامه مطالبه گردد و بعد از بررسی کامل و دقیق، تصویر آن وکالت نامه ضمیمه قرارداد گردد

کارگشایی صداقت با چندین سال سابقه کاری و رزومه موفق در زمینه اجاره سند و اجاره وثیقه با کارشناسان مجرب و متعهد تا آخرین لحظه در کنار شما عزیزان خواهد بود. این گروه مشاوره افتخار دارد با چندین سال سابقه کاری و رزومه موفق در کنار شما باشد.

تیم پشتیبانی ما آماده ارائه خدمات برای سراسر کشور می باشد و تنها کافیست با شماره های 09198819313 و 02166053541 تماس بگیرید و یا اینجا کلیک کنید.

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *