وام بافت فرسوده مختص کدام املاک است؟

شاید تا به حال وام بافت فرسوده به گوشتان خورده باشد ولی ندانید این وام چیست. و به کدام املاک اختصاص می یاید. در ادامه قصد داریم به بررسی این وام بپردازیم. همچنین به شرایط دریافت وام بپردازیم.

شاید شما هم در هنگام رفت و آمد در سطح شهر به خصوص محله‌های قدیمی شاهد ساختمان‌ها و بناهایی هستید. که سالها از ساخت آنها گذشته است. و حالا بافتی فرسوده و کهنه دارد که ظاهری ناخوشایند به فضای شهر داده است و در بعضی مواقع در حال تخریب و یا ویرانی هستند و در طول سال‌های زیاد دیگر کیفیت مناسب جهت زندگی و یا استفاده و تردد را ندارند و بعلاوه باعث مشکلات فراوانی برای ساکنین میشوند.

شهر تهران مناطقی دارد که از منظر بافت شهری جزو مناطق بافت فرسوده قرار میگیرند. در این مناطق خاص وام هایی به افراد تعلق میگیرد.

مثل وام نوسازی مسکن به افرادی که خانه‌های قدیمی دارند و همچنین وام بافت فرسوده به کسانی که که قصد خرید خانه جدید دارند.

شرایط اختصاص وام بافت فرسوده به املاک

براساس مقررات و قوانین وضع شده از جانب مراجع ذی صلاح، مالکان متقاضی دریافت وام بافت فرسوده می‌بایست، حائز شرایطی باشند؛ که در ذیل به آن خواهیم پرداخت.

شرط اول دریافت وام فرسوده

شرط اول برای دریافت وام فرسوده برای مالکان متقاضی، واقع بودن بنا در محدوده بافت فرسوده می‌باشد؛ به عبارت دیگر تنها مالکانی که بنای آن ها در محدوده قرار دارد، می‌توانند اقدام به دریافت وام بافت فرسوده نمایند. این نکته را قبل از هر اقدامی مد نظر قرار دهید که هر واحد ساختمان دارای بافت فرسوده، مشمول تنها یک فقره وام بافت فرسوده خواهد بود.

چگونه محدوده بافت فرسوده تعیین می شود؟

تعیین محدوده مورد نظر از طریق مراجعه به طرح‌های بهسازی که به تصویب رسیده اند میسر می‌باشد که در مطلب آشنایی با نهادهایی که طرح ها و قوانین را اجرایی می کنند به آن پرداخته خواهد شد.

شرط دوم گرفتن وام بافت فرسوده

شرط دوم، بررسی بُعد اقتصادی پروژه می‌باشد؛ به این منظور بانک مسکن، کارشناسان خود را برای بررسی‌های لازم، به محل بافت فرسوده، اعزام می‌کند؛ کارشناسان به بررسی دقیق پروژه پرداخته و هزینه‌های آن را ارزیابی می‌نمایند؛ چنانچه هزینه‌های برآورد شده، توجیه اقتصادی داشته باشد، بانک با اعطای وام موافقت خواهد نمود.

شرایط متقاضی

دارندگان زمین ملکی یا خانه های کلنگی، مبنی بر استقرار ملک در حریم بافت فرسوده شهری، بر حسب تشخیص نهادهای ذی ربط، به بانک مسکن معرفی می شوند. که برای تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی به منظور استفاده شخصی و یا  تجمیع سازی می توانند از تسهیلات بافت های فرسوده، در چارچوب ضوابط مربوط و جاری، بهره مند شوند.

مراحل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

۱. ارائه مدارک توسط متقاضی به مراجع و اخذ معرفی نامه مشمولیت استفاده از این تسهیلات، جهت بانک عامل؛ (مهلت ارائه معرفی نامه های صادره به بانک، یک ماه از تاریخ صدور بوده و در صورت اتمام مهلت، بانک از پذیرش متقاضی خودداری و موارد به سازمان مزبور عودت می گردد.)


۲. بررسی طرح و انجام استعلامات چک برگشتی و بدهی معوق سازنده/ سازندگان توسط بانک حداکثر، ظرف مدت ۲ ماه پس از اخذ مدارک مورد نیاز از متقاضی و اعلام به وی و نماینده مرجع معرفی کننده در صورت تأیید یا عدم تأیید طرح صورت می گیرد.
۳. تشکیل پرونده و عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی در پایان فنداسیون انجام می پذیرد.

مدارک مورد نیاز

۱. معرفی نامه از سوی یکی از نهادهای معرفی کننده
۲. بنچاق قطعی مالکیت متقاضی
۳. مدارک شناسایی فردی مالک (شناسنامه و کارت ملی)
۴. سند مالکیت شش دانگ قابل ترهین
۵. روانه ساختمانی
۶. نقشه های معماری
۷. وکالت نامه محضری در صورت تعدد مالکین مورد نظر

شرایط مدت زمان بازپرداخت تسهیل بافت فرسوده

حداکثر دوران مشارکت مدنی با توجه به حجم پروژه ۲۴ ماه، معادل۲ سال و حداکثر مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی طرح ها نیز ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال می باشد.

ضامن وام بافت فرسوده

وثیقه و تضمین برای بانک بعد از اعطای تسهیل همان سند شش دانگ ملک در حال تغییرات عمرانی می باشد. که تا پایان دوره مشارکت مدنی یا فروش اقساطی در رهن بانک باقی خواهد ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام و دریافت وام بافت فرسوده به لینک زیر مراجعه کنید.

وام بافت فرسوده و نحوه دریافت آن

کارگشایی صداقت دارای سابقه درخشان و رزومه موفق در خصوص اجاره سند و اجاره وثیقه در شهرهای مختلف ایران می باشد.
از جمله شهر هایی که در آن فعالیت تخصصی انجام میشود، شهر کرمان می باشد.

اگر شما هم از ساکنین شهر کرمان هستید و نیاز به مشاوره در خصوص اجاره سند دارید میتوانید با خیال راحت به کارشناسان مجرب و متعهد کارگشایی صداقت اعتماد کنید. فقط کافیست با شماره های 09198819313 و 02166053541 تماس بگیرید

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *