نکات مهم در قرارداد سند اجاره ای

اجاره کردن سند مناسب موارد مختلفی است که میتوان گفت کاربرد زیادی دارد. شما برای اجاره کردن سند نیز مانند هر اجاره کردنی نیاز به تنظیم قردادی دارید. در ادامه به بررسی نمونه قرارداد سند اجاره ای میپردازیم. و همچنین در مورد کاربردهای سند اجاره ای بحث میکنیم.

شاید برایتان چند سوال مطرح شود مانند سوال های زیر:
سند اجاره ای چیست و چه کاربردی دارد؟
در چه مواردی میتوان سند اجاره کرد؟
و چرا باید سند اجاره کرد؟
در ادامه پاسخ برخی از این سوالات را میدهیم و نمونه قرارداد سند اجاره ای را بررسی میکنیم.

سند اجاره ای چیست؟

از اسناد برای موارد زیادی استفاده میشود. ولی افرادی که خود سند ملکی ندارند فکر میکنند نمیتوانند از امکانات اسناد استفاده کنند. ولی برخی از این افراد خبر ندارند که میتوانند سند مورد نظر خود را اجاره کنند.
در اینجور مواقع کارگشایی هایی هستند که به کمک این افراد می آیند.

موارد استفاده از سند اجاره ای

همانطور که گفتیم سندها کاربردهای زیادی دارند از جمله اینکه میتوانند به عنوان وثیقه و ضامن کاربرد داشته باشد. در دادگاه ها، دادسراها و جهت آزادی زندانی ها از سند به عنوان وثیقه استفاده میکنند و در بانک ها جهت دریافت بانک و یا سرمایه آزاد به عنوان وثیقه و ضامن از سند ها استفاده میکنند.

در تهیه سند اجاره ای باید دقت شود که سندی جهت رهایی زندانی اجاره شود که سند رسمی باشد؛ و جعل نباشد که باعث مشکلات حقوقی و کیفری برای خانواده تأمین کننده سند اجاره ای می شود.

موارد مهم در متن قرارداد سند اجاره ای

مشخصات طرفین قرارداد
مدت اجاره
اجاره بها، نحوه پرداخت
شرایط قرارداد
در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد میپردازیم تا بتوانید به راحتی یک قراداد سند اجاره ای درست و قابل اعتماد داشته باشید.

مشخصات طرفین قرارداد

در وارد کردن اطلاعات مربوط به طرفین قرارداد دقت کافی را به عمل آورید. از مدارکی که طرف مقابل شما ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل کنید. گاهی ممکن است افراد با مدارک جعلی به بستن قرارداد اقدام کنند. پس همیشه صحیح بودن اطلاعات را بررسی کنید.

مدت اجاره در قرارداد اجاره

یکی از مواردی که در اجاره‌نامه ذکر می‌شود، مدت زمان اجاره است. علاوه بر این، موجر نمی‌تواند قبل از این زمان، فرد مقابل را مجبور به تحویل سند کند. متأسفانه بسیاری از مشکلات بین موجر و مستأجر از همین مورد نشات می‌گیرد. به همین دلیل، هر گونه نکته‌ای در این زمینه به فکرتان می‌رسد با یکدیگر مطرح کنید و در قرارداد اجاره به ثبت برسانید.

هزینه سند اجاره ای

مبلغی که جهت اجاره سند بعنوان هزینه سند اجاره ای از خانواده ها دریافت میشود بر اساس میزان و ارزش وثیقه درخواستی متفاوت می باشد،که از حداقل هزینه 10درصد الی15 درصد متغییر می باشد.
در هنگام تعیین اجاره‌بها به این امکانات توجه کنید و دقت کنید تا پولی اضافه در برابر چیزی که وجود ندارد، از شما اخذ نشود.

تعیین هزینه سند اجاره ای یکی از مهم‌ترین بخش‌های قرارداد اجاره است و دقیقا بخشی است که بسیاری از افراد بر سر آن به توافق نمی‌رسند.
اما کارگشایی صداقت این اطمینان را به شما میدهد که شما میتوانید سند اجاره ای با قیمت معقول و مطمئن اجاره کنید و به راحتی مشکلتان حل شود.

مدت زمان قرارداد اجاره سند

پس از دریافت هزینه سند اجاره ای و ضمانت ها وثیقه سند به مدت یکسال برای متهم موردنظر بازداشت می باشد.
هزینه سند اجاره ای برای یکسال پس از بازداشت سند بصورت کامل تسویه میگردد.
یک نکته مهم
یک نکته جهت ارائه وثیقه در دادگاه وجود دارد که مربوط به سند اجاره ای نمی باشد ولی ممکن است سوال شما نیز باشد.

اگر وثیقه گذار نیاز به فروش ملک داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

گاها وثیقه گذار فردی است از اطرافیان متهم که بر حسب آشناییت سند خود را به عنوان وثیقه در دادگاه می‌گذارد . یعنی عملا هزینه ای بایت اجاره وثیقه آن سند صورت نمی گیرد و به سبب آشناییت این کار انجام می گیرد .
گاهی شرایطی پیش می‌آید که وثیقه گذار کلاً از  گذاشتن وثیقه منصرف می شود و یا نیاز به فروش ملک خود پیدا می کند .
حال سوال اینجاست که در این شرایط باید چه عملی انجام داد؟
در چنین شرایطی باید وثیقه گذار درخواستی بنویسد ، و از مقام قضایی درخواست آزادی وثیقه‌اش را نماید البته ابتدا باید متهم را معرفی نموده و سپس وثیقه‌اش آزاد گردد.

کارگشایی صداقت  جهت رفاه حال شما مشغول به فعالیت تخصصی در زمینه اجاره سند و وثیقه در شهرهای مختلف ایران می باشد.
از جمله شهر هایی که در آن فعالیت تخصصی انجام میشود، شهر عسلویه می باشد. اگر شما هم از ساکنین شهر عسلویه هستید و نیاز به مشاوره در خصوص اجاره سند دارید میتوانید با خیال راحت به کارشناسان مجرب و متعهد کارگشایی صداقت اعتماد کنید. فقط کافیست با شماره های 09198819313 و 02166053541 تماس بگیرید

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *