سند اجاره ای چیست و چرا مورد توجه است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا فردی باید به دنبال سند اجاره ای و یا اجاره فیش حقوقی باشد . اصلا به چه دردی میخورد و چه زمان برای افراد مفید است؟

 

سند اجاره ای چیست؟

حتما تا بحال پیش امده که بخواهید از بانک وامی را دریافت کنید و بانک هم به عنوان ضمانت از شما ضامن با فیش حقوقی و یا سند برای ضمانت پرداخت اقساط بخواهد.

شما نیز باید اقدام به معرفی ضامن یا سند به بانک برای ضمانت بکنید.

اما نکته ایی که وجود دارد این است که برای بانک فرقی نمیکند ضامن یا سند معرفی شده از کجا و به چه شکلی تامین شده و تنها موردی که برای بانک مهم است این است که اسناد و ضامن ها معتبر و مورد قبول مرجع باشند.

به عبارت دیگر شما میتوانید در صورتی که خودتان امکان فراهم کردن ضامن یا سند ندارید اقدام به تهیه سند اجاره ایی و یا فیش حقوقی معتبر و قانونی کنید این بدان معناست در صورتی که شما سند معتبر در اختیار نداشته باشید شانس گرفتن آن وام و تسهیلات را از دست نخواهید داد.

استفاده از بانک در مثال بالا تنها برای درک بهتر شما خواننده گرامی بوده و نیاز به سنداجاره ایی و یا افراد با فیش حقوقی تنها مختص به دریافت تهسیلات بانکی نمیباشد.

در انواعی از موقعیت ها اعم از دریافت نمایندگی (فروشگاه/دفاتر و مراکز دولتی یا خصوصی) ، قرار داد های پیمانکاری ، گمرک ، رفع ممنوع الخروجی و از همه مهم تر و شاید پرکاربرد تر جهت تامین ، قرار های تامین کیفریبرای آزادی متهمین ، محکومین و زندانیان نیاز به ارائه سند و یا افراد با فیش حقوقی خواهد بود.

 

هدف از دریافت سند و یا افراد با فیش حقوقی به عنوان ضامن برای مراجع به دلیل ضمانت در اجرا تعهدات میباشد.

 

انواع سند:

ولی لازم است بدانید سندها به چند دسته تقسیم میشوند و کدام سند مدنظر بانک ها، دادسراها و تمامی مراجع دولتی و غیردولتی میباشد.

 

1- سند قطعی

ملک مورد نظر داری سند مالکیت است.

در این گونه از مالکیت که هم شامل مسکونی، تجاری و غیره می شود .

سند ملکی یا همان سند اجاره ای که از طرف «اداره ثبت اسناد و املاک » یا ثبت نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی کشوربه نام شخص مورد نظر آن ثبت گردیده و مالکیت سند ذکر شده، کاملاً محرز و قطعی و قانونی است و ھیچگونه وابستگی یا شروطی در مالکیت برای دارنده آن سند مورد قبول واقع نمی شود.

 

حالت توضیح داده شده بھترین، مطمئن ترین و شسته رفته ترین نوع مالکیت است و برای کلیه افراد و اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از قبیل سازمان ھا و نھادھای دولتی و خصوصی، مورد قبول واقع گشته و در ھر نوع دادگاھی نیز صاحب سند، مالک قطعی آن ملک شناخته میشود و هیچ گونه انکار و تردید در مورد  وثیقه ملکی ذکر شده مورد قبول واقع نمی شود.

 

2- سند قول نامه ای یا همان مبایعه نامه ای (سند اجاره ای) :

همانطور که در بالا گفتیم سند منگوله دار همان سند رسمی میباشد

اکنون با توجه به مواردی که ذکر کردیم متوجه شدید که اگر نیاز به اجاره سند برای هر مشکلی داشتید تنها لازم است سندی را اجاره کنید ولی سوال اصلی این است که این سند را از کجا و به چه طریقی تهیه کنید که هم مطمئن باشد و این اطمینان را به شما بدهد که خسارت مالی برای شما توسط کلاهبرداران همیشه در کمین به وجود نمی آید و هم مقرون به صرفه باشد.

کارگشایی صداقت با چندین سال سابقه کاری و رزومه موفق در زمینه اجاره سند و اجاره وثیقه با کارشناسان مجرب و متعهد تا آخرین لحظه در کنار شما عزیزان خواهد بود.

این گروه مشاوره افتخار دارد با چندین سال سابقه کاری و رزومه موفق در کنار شما باشد.

 

تیم پشتیبانی ما آماده ارائه خدمات برای سراسر کشور می باشد و تنها کافیست با شماره های 09198819313 و 02166053541 تماس بگیرید و یا اینجا کلیک کنید.

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *